TES Skyrim 0.159 beta

Forum rules
new topics are not allowed in this subsection, only replies.
  • Author
  • Message
Offline
*sensei*
Posts: 289
Joined: 08 Dec 2012, 23:05

Re: TES Skyrim 0.159 beta

ENBSeries wrote:Uriel24В аттаче. Но он все равно корявый, обновление объектов происходит не одновременно в один кадр, поэтому получаю данные неправильно. Надо как-то переделать чтоб один объект представлял расстояние до центра оси координат мира, либо чтоб несколько запасных лишь были его клонами для повышения вероятности видимости.
Вот, понаставил флагов везде где можно xD
https://docs.google.com/file/d/0BzYmMSl ... sp=sharing
Переименовал файлы по номеру версии от автора(10), меньше путаницы. Да и для "чистоты эксперимента", при переходе с одной версии на другую, стоит давать Скайриму понять что это друой мод.
Скрипты еще не смотрел, к тому же я в скайримовских несильно разбираюсь. Может занять какое-то время пока разберусь.
Расстояние от игрока до центра координат?
_________________
i5 2500k@4.0ghz - 24Gb RAM - R9-290 4Gb Tri-X - SSD 240gb Intel 520 - Win7x64

Offline
User avatar
*blah-blah-blah maniac*
Posts: 17559
Joined: 27 Dec 2011, 08:53
Location: Rather not to say

Re: TES Skyrim 0.159 beta

Расстояние от сфер до центра координат. Оно для повышения точности разделено между семью сферами, но эта методика не работает из-за того, что движок не хочет скрипты всех сфер одновременно высчитать в один и тот же кадр. А смысл в том, чтоб разницу расстояния между позицией сферы и центром координат (0,0,0) задать в качестве scale сферы. там что-то с ограничениями шкалирования до 10 максимум в скриптах, поэтому и пришлось запихивать в несколько сфер данные для достаточной точности (две сферы на каждую ось). Отдельно каждую ось шкалирования кажется тоже нельзя шкалировать в скриптах, поэтому и 6 сфер, вместо двух. В общем теперь надо что-то придумывать такое, чтоб только одна сфера всегда отрисовывалась и содержала информацию о расстоянии от нее до центра координат (раз поместить в центр нельзя, ибо исчезает).
_________________
i9-9900k, 64Gb RAM, RTX 3060 12Gb, Win7

Offline
User avatar
*master*
Posts: 229
Joined: 21 Feb 2013, 03:21
Location: Los Angeles, CA

Re: TES Skyrim 0.159 beta

I have a GTX690

Offline
User avatar
*blah-blah-blah maniac*
Posts: 17559
Joined: 27 Dec 2011, 08:53
Location: Rather not to say

Re: TES Skyrim 0.159 beta

If it's dual gpu card, then same problems as with sli. Try different drivers and older versions, because distance testing is bad idea, all users give up fast.
_________________
i9-9900k, 64Gb RAM, RTX 3060 12Gb, Win7

Offline
Posts: 3
Joined: 21 Apr 2013, 20:13

Re: TES Skyrim 0.159 beta

number6 wrote:I'm getting a big FPS drop while I am in interiors if image based lighting is enabled. Is this a known issue that others are seeing? It's weird that it's slow inside since it seem like image based lighting is only an exterior effect.

I was getting the same fps drop but with both interiors and exteriors with IBL enabled but then discovered that the problem was due to Ignore Loading Screen setting. If set to true then IBL will cause fps and performance drop, but if ILS is set to false then the IBL setting does not cause any problem if enabled or disabled.

I am running 2 GTX690 in SLI with 314.22 drivers with no problem now.

Edit:
This is also related to a previous post in the Bugs section which reported that pressing the esc key would fix the performance issue. I also noticed this, but it is only a temporary fix until you pass through a loading door, then the problem returns.
Last edited by Relicus on 23 Apr 2013, 21:47, edited 1 time in total.

Offline
User avatar
*blah-blah-blah maniac*
Posts: 725
Joined: 30 Dec 2011, 22:39

Re: TES Skyrim 0.159 beta

Nice find!! ^ ^
_________________
Image
Image
My pics on Flickr

Offline
User avatar
*blah-blah-blah maniac*
Posts: 17559
Joined: 27 Dec 2011, 08:53
Location: Rather not to say

Re: TES Skyrim 0.159 beta

I'm tired to wait and decided to modify helper mod scripts by myself. They are compiled successfuly, but bsa archive created with archive.exe do not work even if i built it from extracted files of original mod. If i place uncompressed original mod, then it works, but if i replace scripts with mine - not work. This is stupid, know that it must work, changes are minor to math only to make discrete steps. Out of ideas, any suggestions?
_________________
i9-9900k, 64Gb RAM, RTX 3060 12Gb, Win7

Offline
User avatar
*blah-blah-blah maniac*
Posts: 17559
Joined: 27 Dec 2011, 08:53
Location: Rather not to say

Re: TES Skyrim 0.159 beta

Okay, decided to ignore bsa packing problem and experimenting with unpacked files. Can't get rid of damn dissapearing of helper objects when running fast "player.setav speedmult 700", looks like from time to time on cell loading or unloading they won't draw (while moving of respawning, don't know).
_________________
i9-9900k, 64Gb RAM, RTX 3060 12Gb, Win7

Offline
Posts: 4
Joined: 11 Apr 2013, 22:41

Re: TES Skyrim 0.159 beta

I'm not exactly sure with what do you exactly have a problem, but if with .bsa compression you can try BSAOpt: http://skyrim.nexusmods.com/mods/247 it's rather easy to use.

Offline
User avatar
*blah-blah-blah maniac*
Posts: 725
Joined: 30 Dec 2011, 22:39

Re: TES Skyrim 0.159 beta

Hmm, .bsa files need a way to be identified by the game engine for pathing and replacing current textures/meshes. That can be done with a .esp file or simply by adding the .bsa file name to your Skyrim.ini.

[Archive]
sResourceArchiveList=Skyrim - Misc.bsa, Skyrim - Shaders.bsa, Skyrim - Textures.bsa, Skyrim - Interface.bsa, Skyrim - Animations.bsa, Skyrim - Meshes.bsa, Skyrim - Sounds.bsa
sResourceArchiveList2=Skyrim - Voices.bsa, Skyrim - VoicesExtra.bsa, EXAMPLE.bsa

Additionally, if the Archive.exe isn't doing a proper packaging for the .bsa, maybe try another tool.

I believe this one should work. Most of Ethatron's stuff is pretty reliable.

http://oblivion.nexusmods.com/mods/41042

OR

OBMM can do it as well...
http://tescosi.com/wiki/BSA_Repacking
http://oblivion.nexusmods.com/mods/2097
_________________
Image
Image
My pics on Flickr
Post Reply