Fallout 3 / New Vegas 0.451

Forum rules
new topics are not allowed in this subsection, only replies.
  • Author
  • Message
Offline
User avatar
*blah-blah-blah maniac*
Posts: 17558
Joined: 27 Dec 2011, 08:53
Location: Rather not to say

Fallout 3 / New Vegas 0.451

Fallout New Vegas / Fallout 3

ENBSeries graphic mod / ENBoost patch 0.451

Improved quality of ambient occlusion, especially when close to characters. Removed some of it's obsolette parameters (EnableDenoiser, AOType, EnableSupersampling, SamplingPrecision).
_________________
i9-9900k, 64Gb RAM, RTX 3060 12Gb, Win7

Offline
User avatar
Posts: 18
Joined: 24 Mar 2018, 12:52
Location: The Netherlands

Re: Fallout 3 / New Vegas 0.451

Wow, thanks Boris. Great to see you're still giving FO3 some love and attention :!:

Cheers
-=DD=-

Offline
User avatar
Posts: 26
Joined: 28 Feb 2020, 18:14

Re: Fallout 3 / New Vegas 0.451

Hi Boris.

After this last update the values of AOIntensity and AOIntensityInterior are not applied anymore. Could you check please?

Offline
User avatar
*blah-blah-blah maniac*
Posts: 17558
Joined: 27 Dec 2011, 08:53
Location: Rather not to say

Re: Fallout 3 / New Vegas 0.451

Thanks for report. You right, i disabled them when tested improvements, but forgot to reenable.
_________________
i9-9900k, 64Gb RAM, RTX 3060 12Gb, Win7

Offline
User avatar
*blah-blah-blah maniac*
Posts: 17558
Joined: 27 Dec 2011, 08:53
Location: Rather not to say

Re: Fallout 3 / New Vegas 0.451

Version updated, download again
Fixed bug with non working ILAmount and AOAmount parameters.
_________________
i9-9900k, 64Gb RAM, RTX 3060 12Gb, Win7

Offline
User avatar
Posts: 26
Joined: 28 Feb 2020, 18:14

Re: Fallout 3 / New Vegas 0.451

Thanks Boris!

Offline
User avatar
*sensei*
Posts: 324
Joined: 26 Sep 2012, 12:00
Location: Darkest corners of G.E.C.K.

Re: Fallout 3 / New Vegas 0.451

Thanks for the update! It's nice to see 3/NV ENB still gets a bit of love from time to time!
_________________
I used to be an ENB tweaker like you, but then I overheat my GPU.

Offline
Posts: 9
Joined: 25 Mar 2021, 17:38

Re: Fallout 3 / New Vegas 0.451

Привет Борис) Спасибо за твои ENB! :Bravo:
Подскажи обязательно ли нужен файл enbhost, для чего он и можно ли без него запускать?
И еще один вопрос, планируешь ли ты заменить код palette texture исп. по умолчанию на более продвинутый код 3D LUT?
Я хотел использовать лут в своем enb, но не получается его правильно включить(

Offline
User avatar
*blah-blah-blah maniac*
Posts: 17558
Joined: 27 Dec 2011, 08:53
Location: Rather not to say

Re: Fallout 3 / New Vegas 0.451

enbhost необходим для работы менеджера памяти, если он включен в enblocal.ini. Без него enboost работать не будет, лишь UnsafeMemoryHack остается.
Palette на Lut не планирую менять, потому что почти никто не использует мои официальные шейдеры (да и сделаны они только в качестве примера) и кому надо, дописывают LUT код. Можно в качестве примера и его сделать, но смысла все равно мало, потом начинается нытье, что надо чтоб LUT был per weather, per time of the day, универсального и простого одновременно не сделать.
_________________
i9-9900k, 64Gb RAM, RTX 3060 12Gb, Win7

Offline
Posts: 9
Joined: 25 Mar 2021, 17:38

Re: Fallout 3 / New Vegas 0.451

ENBSeries wrote: 30 Apr 2021, 00:36 enbhost необходим для работы менеджера памяти, если он включен в enblocal.ini. Без него enboost работать не будет, лишь UnsafeMemoryHack остается.
Palette на Lut не планирую менять, потому что почти никто не использует мои официальные шейдеры (да и сделаны они только в качестве примера) и кому надо, дописывают LUT код. Можно в качестве примера и его сделать, но смысла все равно мало, потом начинается нытье, что надо чтоб LUT был per weather, per time of the day, универсального и простого одновременно не сделать.
Понятно, спасибо за ответы)
Post Reply