SubSneer
This mean that not all shaders for parallax were found by me and fixed, i need savegame to that area.
CruNcher
No, i didn't mode for debug. And i guess better to release separate version for advanced users, because haters will set everything to "true" and f* up everywhere how buggy game look.
Bronze316
Performance is lower because of parallax bugfixes (matrix restoration isn't fast) and because in the castle of whiterun ssao looked transparent because depth was not captured in right time, now it's changed, but gpu is less "parallelized". I have another things to optimize, but not now, optimizations take a lot of time.
KeviNOlighT
I'm now on ATI and everything seems working, all effects (open readme_en.txt and read it if new fx not applied for you).
Insane Jack
Boris, my explanation for updating shadow helped you? What is your thought?
I don't remember what exactly. When someone notify bug, i'm fixing it, if possible (if i can find it myself with the game). If you mean shadow on eye, it's can't be fixed, except by modifying eyes in CK or in Nif tools (or how it's done).
stakado
Bloom have no changes from previous version. And if you will use enbbloom.fx and enbeffect.fx from 0.103, bloom will be the same, because only internallly modified and in new enbeffect.fx mixing code changed to proper math. But lenz reflection isn't changed and now incorrect, i don't want to add another texture for it separately, don't know, may be will split bloom texture in two, one side will be bloom and another lenz. Anyway, with new bloom image is darker, for example if before you could set bloom amount 0.5 and then image became 1.5 brighter, now it's the same and only airy disk phenomena applied as it should. Just premultiply in shader of your preset what you need or use older code (but i'll modify it soon completely, when start making own preset).
Sun detection code was changed, but parameters are untouched. If you don't see any changes to the sun, then new code not work, may be you have mod installed which modify size and position of sun. Moons and sun are the same in the game, but differ only by distance to camera, size, texture and path, needless to say what can be ignored when game have native mods support.
aaaa
Сделать только на гг эффекты почти не поможет, я больше потрачу производительности, чтоб отделить ближние объекты от прочих (не имея исходников движка приходится серьезно терять производительность на дополнительные вычисления). Но не в том суть. Сейчас мод оптимизирован уже весьма серьезно, я даже на radeon 6450 64-битном (примерно по скорости на треть-половину ниже чем gf 8600, но по скорости памяти конечно в 4) при 800*600 тестирую и терпимо. Если у юзеров стоит нативное 1920*1080 с такими карточками, это их проблемы, жадность до добра не доводит, а я тоже не могу точить оптимизацию для таких халявщиков, которые потом еще скажут "хочу макс качество выставить в игре, а мод не тянет - гавно". Если нужно оптимизацию без эффектов, то это надо создавать другой мод, с другим названием и разумеется без эффектов, это как бы мне не интересно, если бы хотя б деньги с такого были, а то ну просто деградация как программиста. Неужели игрокам так сложно отключить SSAO? Не думаю. Просто они хотят всего и сразу, но не имея ничего для этого.