number6
Yes
joshezzell
Water don't have ambient, so shadows much darker. But they are not black, the color is the same as color of vanilla water.
CruNcher
It's not my plugin, i have no idea about it's code, all i know that multithreading bugs are very hard to fix without sources of the game, various combinations of menus visible, alt+tab, pause, etc may not work. That plugin doing absolutely different job, it's not memory manager.
jonwd7
TES Skyrim 0.233
Forum rules
new topics are not allowed in this subsection, only replies.
new topics are not allowed in this subsection, only replies.
- Author
- Message
-
Offline
- *blah-blah-blah maniac*
- Posts: 17559
- Joined: 27 Dec 2011, 08:53
- Location: Rather not to say
Re: TES Skyrim 0.233
_________________
i9-9900k, 64Gb RAM, RTX 3060 12Gb, Win7
i9-9900k, 64Gb RAM, RTX 3060 12Gb, Win7
-
Offline
- Posts: 40
- Joined: 01 Mar 2013, 07:26
Re: TES Skyrim 0.233
The peaks of ur waves gots to have the noise on em cause it make the sun specular really good.
but will make the dispersion really small and fast so i guess on most of the water on valleys and most of the water u want em smooth i am thinking.
but will make the dispersion really small and fast so i guess on most of the water on valleys and most of the water u want em smooth i am thinking.
_________________
Please try my new speculars and normalmap for ur head and let me know if its bugs or whatever.
Current version is 0.4b
Bryn's SPF 42
Please try my new speculars and normalmap for ur head and let me know if its bugs or whatever.
Current version is 0.4b
Bryn's SPF 42
-
Offline
- Posts: 25
- Joined: 15 Oct 2013, 19:36
Re: TES Skyrim 0.233
Борис, шикарный эффект у воды получается при увеличении параметра DirectLightingIntensity
Как выше на скриншотах.
Но все остальное начинает выглядеть не естественно.
Есть ли возможность добавить данный параметр отдельно для воды, чтоб он влиял только на воду а на окружение не влиял. Было б просто супер! Это мне напомнило волны с картин Айвазовского. ))))
Как выше на скриншотах.
Но все остальное начинает выглядеть не естественно.
Есть ли возможность добавить данный параметр отдельно для воды, чтоб он влиял только на воду а на окружение не влиял. Было б просто супер! Это мне напомнило волны с картин Айвазовского. ))))
-
Offline
- *blah-blah-blah maniac*
- Posts: 17559
- Joined: 27 Dec 2011, 08:53
- Location: Rather not to say
Re: TES Skyrim 0.233
SerggX
Не может быть и речи об отделении параметра от параметров солнца, это освещение и работать оно должно правильно, а если не правильно выглядит, значит настройки кривые.
Не может быть и речи об отделении параметра от параметров солнца, это освещение и работать оно должно правильно, а если не правильно выглядит, значит настройки кривые.
_________________
i9-9900k, 64Gb RAM, RTX 3060 12Gb, Win7
i9-9900k, 64Gb RAM, RTX 3060 12Gb, Win7
-
Offline
- Posts: 25
- Joined: 15 Oct 2013, 19:36
Re: TES Skyrim 0.233
Вы судя по всему не поняли идею, данный эффект что я выложил на скриншотах появляется только при значениях DirectLightingIntensity начиная от 70 и выше, но при таких значениях весь остальной мир становится неестественно ярким.
Почему бы не сделать воду еще более красивой, если есть такая возможность.
Или у вас скриншоты не прогрузились, или вы не видите очевидной прелести данного эффекта, такие зеленые пятна на волнах, не знаю как еще объяснить, посмотрите на скриншоты.
а, еще на этот эффект влияет параметр SunScatteringMultiplier в разделе [WATER], только он ограничен 1.00, больше нельзя.
Почему бы не сделать воду еще более красивой, если есть такая возможность.
Или у вас скриншоты не прогрузились, или вы не видите очевидной прелести данного эффекта, такие зеленые пятна на волнах, не знаю как еще объяснить, посмотрите на скриншоты.
а, еще на этот эффект влияет параметр SunScatteringMultiplier в разделе [WATER], только он ограничен 1.00, больше нельзя.
-
Offline
- Posts: 90
- Joined: 03 Aug 2012, 19:03
Re: TES Skyrim 0.233
What is your point? You're only supporting my point, because apparently for it to even look like it's working you must turn up DirectLightingIntensity to 20+. For me I had to turn it up to 35 (2x your ~17) to get the same brightness as in your images.
Why then is SunScatteringMultiplier capped at 1.00? Instead of having to turn up DirectLightingIntensity to 20 to get scattering that bright, shouldn't SunScatteringMultiplier be able to be set at 20?
For water that clear, your DirectLightingIntensity ~17 image is actually more realistic.
Edit:
@DirectLightingIntensitySunset: 35
0.00
1.00
It doesn't even work at all in that water, even though 35x brighter direct light should probably expose some kind of scattering...
-
Offline
- *blah-blah-blah maniac*
- Posts: 17559
- Joined: 27 Dec 2011, 08:53
- Location: Rather not to say
Re: TES Skyrim 0.233
SerggX
У вас вода чертовски темная, с чего б ей много света пропускать? Не могу я сделать никакие мультипликаторы для усиления эффекта, светлая жидкость станет кислотной из boogerman.
jonwd7
The same to you, black water deepness - no effect. Water in game is premultipled by lighting and i don't have any other color of it (shallow color is useless), so if it dark, it's not my business to scale it up and apply the same intensity to bright water which is on my screenshot or even much brighter which is on my latest video in area with green geisers water. Scattering in real world visible only because of high intensity of the sun light, i even ignore water fading by deepness in skyrim, because with it water will not recieve visible scattering at all. What should i do? Normalize color? Make it function non linear scaled closer to normalized? Okay, but black water became violet exactly like ink.
У вас вода чертовски темная, с чего б ей много света пропускать? Не могу я сделать никакие мультипликаторы для усиления эффекта, светлая жидкость станет кислотной из boogerman.
jonwd7
The same to you, black water deepness - no effect. Water in game is premultipled by lighting and i don't have any other color of it (shallow color is useless), so if it dark, it's not my business to scale it up and apply the same intensity to bright water which is on my screenshot or even much brighter which is on my latest video in area with green geisers water. Scattering in real world visible only because of high intensity of the sun light, i even ignore water fading by deepness in skyrim, because with it water will not recieve visible scattering at all. What should i do? Normalize color? Make it function non linear scaled closer to normalized? Okay, but black water became violet exactly like ink.
_________________
i9-9900k, 64Gb RAM, RTX 3060 12Gb, Win7
i9-9900k, 64Gb RAM, RTX 3060 12Gb, Win7
-
Offline
- Posts: 25
- Joined: 15 Oct 2013, 19:36
Re: TES Skyrim 0.233
Она не темная, просто так свет падает во время рассвета или заката, никакой кислотности не будет.
Добавьте настройку, а каждый уже сам для себя решит, включать это эффект или нет и какие параметры выставлять этому эффекту.
В этом как раз и прелесть вашего проекта, что каждый может настроить все под свой вкус.
Добавьте настройку, а каждый уже сам для себя решит, включать это эффект или нет и какие параметры выставлять этому эффекту.
В этом как раз и прелесть вашего проекта, что каждый может настроить все под свой вкус.
-
Offline
- *sensei*
- Posts: 402
- Joined: 04 Jan 2012, 20:27
- Location: Russia, Vladimir
Re: TES Skyrim 0.233
Так и не могу понять, почему пропадает спекуляр с воды. Такая проблема только у одного человека, как я вижу. Может дрова старые слишком или моды какие-то мешают, хотя у меня вроде только на воду и деревья. Надо заново переустановить, а то йоба-вода такая годная, а я за бортом прогресса остался.
ОФФТОП
Борис, а имеет смысл брать видеокарту с 4гигами видеопамяти? Для игр 2-х достаточно, но меня интересует именно как это повлияет на енб. У меня 560ти с 1 гигом, хочу поменять на 760. Кроме стабильности игры с енб, фпс может прирасти или только если с ССАА играть будет толк?
ОФФТОП
Борис, а имеет смысл брать видеокарту с 4гигами видеопамяти? Для игр 2-х достаточно, но меня интересует именно как это повлияет на енб. У меня 560ти с 1 гигом, хочу поменять на 760. Кроме стабильности игры с енб, фпс может прирасти или только если с ССАА играть будет толк?
-
Offline
- *blah-blah-blah maniac*
- Posts: 618
- Joined: 18 Jul 2013, 13:08
- Location: UK
Re: TES Skyrim 0.233
Off-topic
Treated myself to a shiny new EVGA GeForce GTX 780 Ti Superclocked 3GB card today
To anyone is interested I thought I'd share some performance feedback with it running Skyrim ENB. Managed a pretty hefty stable overclock up to 1274hz clock boost and memory up to 7600hz effective - which results in pretty awesome performance in game.
In game with True Vision preset - settings on high quality/0.77 size scales, all 2k/4k textures, 230 mods mods, 1080p resolution, maxed out ultra ini's, 4k shadows I'm now averaging 50fps (often maxing out at out at a vsynced 60fps) outdoors - not bad for a single card! Only Boris's water and Dense Grass give it any trouble
This is a superb card for modded Skyrim - would recommend to anyone looking for an upgrade
Treated myself to a shiny new EVGA GeForce GTX 780 Ti Superclocked 3GB card today
To anyone is interested I thought I'd share some performance feedback with it running Skyrim ENB. Managed a pretty hefty stable overclock up to 1274hz clock boost and memory up to 7600hz effective - which results in pretty awesome performance in game.
In game with True Vision preset - settings on high quality/0.77 size scales, all 2k/4k textures, 230 mods mods, 1080p resolution, maxed out ultra ini's, 4k shadows I'm now averaging 50fps (often maxing out at out at a vsynced 60fps) outdoors - not bad for a single card! Only Boris's water and Dense Grass give it any trouble
This is a superb card for modded Skyrim - would recommend to anyone looking for an upgrade