TES Skyrim 0.170 beta

Forum rules
new topics are not allowed in this subsection, only replies.
  • Author
  • Message
Offline
Posts: 30
Joined: 22 May 2013, 00:27

Re: TES Skyrim 0.170 beta

wooow... i wanna give it a try ;)
thx, dpeasant!

Offline
*sensei*
Posts: 349
Joined: 15 Dec 2012, 19:45

Re: TES Skyrim 0.170 beta

Я использовать ваши любимые теле (UNP), так что, возможно, именно поэтому мои персонажи, как правило, выглядят более яркими. Я также там, где съемка актера в центре внимания, так что обычно прямые или точечный свет падает на них, чтобы сделать их немного ярче, чем окружающие.

Я вечера вам несколько фотографий, я не хочу, чтобы затопить эту тему с обнаженной фотографии девушек, столько, сколько другие могут наслаждаться этим LOL.
_________________
Chan ENB
Image

Offline
User avatar
*blah-blah-blah maniac*
Posts: 17427
Joined: 27 Dec 2011, 08:53
Location: Rather not to say

Re: TES Skyrim 0.170 beta

nexstac
Interpolation between weathers and between default preset is working.
actual state:
you activate the weather.ini, now atm you are fixed to weather.ini
if you want to dial in the (take as example) the direct-light-curve.
enbseries.ini direct-light-curve is deactivated atm.
No, it's not correct. Enbseries.ini deactivated only when WeatherTransition don't allow editing of default weather or when default weather is not one of weathers.

Kris†a™
В тенях не хватает детализации, если усиливать амбиент - персонаж становится пересвеченным.
Главную роль играют настройки ssao, но можно попробовать увеличить AmbientLightingCurve и компенсировать за счет увеличения AmbientLightingDesaturation. Не уверен, но должно бы выразить различие между амбиент подсветкой снизу и с боков, если в настройках погоды они разные по интенсивности или цвету. ImageBasedLighting тоже подойдет, но насколько помню сейчас он только сверху такое делает, так что ждать пока не сделаю и от земли подсветку.
Уменьшить количество света только для персонажей не представляется возможным из-за разных багов на их частях тела, которые не могу детектировать как персонажей и влияние на те объекты, которые ложно будут детектированы как персонажи, например одежда и некоторые доспехи.
_________________
i9-9900k, 64Gb RAM, RTX 3060 12Gb, Win7

Offline
Posts: 30
Joined: 22 May 2013, 00:27

Re: TES Skyrim 0.170 beta

@boris
thx, for that info!!!
i will check it!!!

Offline
User avatar
*sensei*
Posts: 341
Joined: 27 Dec 2011, 21:33
Location: Poland, Gdańsk

Re: TES Skyrim 0.170 beta

What's up with Source engine version of ENB? Sorry for bugging You so much about this but I would really like to see this one.
_________________
OS: Windows 10
CPU: AMD R5 3600
RAM: Corsair DDR4 16GB 3200MHz Vengeance
GPU: AMD Radeon 5700 XT
Sound Card: X-FI Titanium HD
Mobo: ASRock X370 Pro4
Monitor: M340CLZ 34" 3440x1440 100HZ AMD FREE Sync Curved Monitor

Offline
User avatar
*blah-blah-blah maniac*
Posts: 17427
Joined: 27 Dec 2011, 08:53
Location: Rather not to say

Re: TES Skyrim 0.170 beta

I replied in thread were asked. It's impossible, games don't have similar code, each require own mod.
_________________
i9-9900k, 64Gb RAM, RTX 3060 12Gb, Win7

Offline
User avatar
*master*
Posts: 106
Joined: 01 May 2013, 23:17

Re: TES Skyrim 0.170 beta

Hey boris maybe that information would be out of topic but you may want to know something about TAA.
I was trying 0.159 beta to take screenies with TAA. What have you changed in enb reference mod i don't know but TAA works permanent atm. Tested in some locations where it doesn't work before and never stoped working. But it has still a glitch with panaromic black bars. When you move or scroll screen some annoying gliches appear. I thought you may want to know it.
Greets

Offline
User avatar
*blah-blah-blah maniac*
Posts: 17427
Joined: 27 Dec 2011, 08:53
Location: Rather not to say

Re: TES Skyrim 0.170 beta

That was just a test of taa flickering on non crt displays, ignore it.
_________________
i9-9900k, 64Gb RAM, RTX 3060 12Gb, Win7

Offline
User avatar
*blah-blah-blah maniac*
Posts: 849
Joined: 28 Dec 2011, 00:50

Re: TES Skyrim 0.170 beta

Boris, could the Helper Mod also allow ENBseries to 'know' when the 'night eye' effect is use, so a different shader could be applied in these circumstances?
_________________
Fallout 4 ENB Video Series | Skyrim ENB Video Series | My YouTube Channel
Intel i7-4700HQ @ 2.4GHz | NVidia GTX780M 4GB | 24GB RAM

Offline
*sensei*
Posts: 402
Joined: 04 Jan 2012, 20:27
Location: Russia, Vladimir

Re: TES Skyrim 0.170 beta

Борис, насколько я понял, "настоящий" туман невозможно сделать из-за неудачи с модом-помощником? Как и ИБЛ в помещениях?
Post Reply