Having had a quick test session with .119 I have to say this addition is fantastic... I did some quick interior values and I already have a far more balanced config than before, and that's with no refinements to those values at all.
Cracking work Boris
TES Skyrim 0.119
Forum rules
new topics are not allowed in this subsection, only replies.
new topics are not allowed in this subsection, only replies.
- Author
- Message
-
Offline
- *sensei*
- Posts: 274
- Joined: 06 May 2012, 12:59
Re: TES Skyrim 0.119
_________________
2500k @4.3ghz - GTX670 - 8GB 1600mhz RAM - Win7 64bit
2500k @4.3ghz - GTX670 - 8GB 1600mhz RAM - Win7 64bit
-
Offline
- Posts: 25
- Joined: 07 Aug 2012, 19:20
Re: TES Skyrim 0.119
Thank you, Boris!
Is it possible to separate night and interior settings in effect file?
Is it possible to separate night and interior settings in effect file?
-
Offline
- *master*
- Posts: 112
- Joined: 13 May 2012, 19:27
Re: TES Skyrim 0.119
Performance seems to be quite good as well. Loading times are quick again for me.
I do have one question though. Do dungeons fall under night settings, or interior settings? I know a few interior/dungeons fall under day setting which is where further dark dungeons comes into play, but I have no idea when it comes to this new ENB feature. Thanks.
I do have one question though. Do dungeons fall under night settings, or interior settings? I know a few interior/dungeons fall under day setting which is where further dark dungeons comes into play, but I have no idea when it comes to this new ENB feature. Thanks.
-
Offline
- *blah-blah-blah maniac*
- Posts: 17553
- Joined: 27 Dec 2011, 08:53
- Location: Rather not to say
Re: TES Skyrim 0.119
Tonaran
Interior do not have nights.
Johnny5srv
Performance is left unchanged.
I do have one question though. Do dungeons fall under night settings, or interior settings?
Don't know about all dungeons, but most have interior setting, as they do not have sun. I just remember how messy interior scenes if detect them by night/day trigger, developers who set their environment parameters was on drugs.
Interior do not have nights.
Johnny5srv
Performance is left unchanged.
I do have one question though. Do dungeons fall under night settings, or interior settings?
Don't know about all dungeons, but most have interior setting, as they do not have sun. I just remember how messy interior scenes if detect them by night/day trigger, developers who set their environment parameters was on drugs.
_________________
i9-9900k, 64Gb RAM, RTX 3060 12Gb, Win7
i9-9900k, 64Gb RAM, RTX 3060 12Gb, Win7
-
Offline
- Posts: 25
- Joined: 07 Aug 2012, 19:20
Re: TES Skyrim 0.119
Нет, Борис, я не то имел ввиду. Обьясню лучше по-русски
В некоторых файлах от других модмейкеров, например HD6, настройки постпроцесса разделяются на ночные и дневные (используется ENightDayFactor). С новой версией эти настройки иногда дают сбой - по крайней мере один раз находясь в интерьерной локации у меня были задействованы настройки для дня. Хотя после перезагрузки, в той же локации стали использоваться настройки для ночи. Настройки освещения, блума и т.п. из enbseries.ini в обоих случаях работали правильно.
Те пещеры, которые по непонятной причине были записаны разрабами в категорию "День" теперь используют новые интерьерные настройки из enbseries.ini, НО из enbeffects.fx все еще используются установки для дня.
Так вот , можно ли вместо ENightDayFactor использовать что-то другое, что позволит отделить настройки интерьера от дня и ночи? Это важно хотябы для тех же пещер, которые вечно путают все карты.
В некоторых файлах от других модмейкеров, например HD6, настройки постпроцесса разделяются на ночные и дневные (используется ENightDayFactor). С новой версией эти настройки иногда дают сбой - по крайней мере один раз находясь в интерьерной локации у меня были задействованы настройки для дня. Хотя после перезагрузки, в той же локации стали использоваться настройки для ночи. Настройки освещения, блума и т.п. из enbseries.ini в обоих случаях работали правильно.
Те пещеры, которые по непонятной причине были записаны разрабами в категорию "День" теперь используют новые интерьерные настройки из enbseries.ini, НО из enbeffects.fx все еще используются установки для дня.
Так вот , можно ли вместо ENightDayFactor использовать что-то другое, что позволит отделить настройки интерьера от дня и ночи? Это важно хотябы для тех же пещер, которые вечно путают все карты.
-
Offline
- Posts: 17
- Joined: 25 Jun 2012, 06:46
Re: TES Skyrim 0.119
Boris, it appears the ForceFakeVideocard=true option does not work with the new dll - was that intentional? I have to set it to true or ambient occlusion will not work when I use 3D Vision.
-
Offline
- *blah-blah-blah maniac*
- Posts: 17553
- Joined: 27 Dec 2011, 08:53
- Location: Rather not to say
Re: TES Skyrim 0.119
Tonaran
Спасибо за информацию, я забыл обновить для шейдера эту переменную, сейчас обновлю.
Arioch
ForceFakeVideocard parameter is obsolete and removed. I didn't new it's used for 3d vision, most effects will not work with this parameter set to true. Okay, i'll restore it, but fpr performance reasons better to use older versions, which do not have additional effects.
Спасибо за информацию, я забыл обновить для шейдера эту переменную, сейчас обновлю.
Arioch
ForceFakeVideocard parameter is obsolete and removed. I didn't new it's used for 3d vision, most effects will not work with this parameter set to true. Okay, i'll restore it, but fpr performance reasons better to use older versions, which do not have additional effects.
_________________
i9-9900k, 64Gb RAM, RTX 3060 12Gb, Win7
i9-9900k, 64Gb RAM, RTX 3060 12Gb, Win7
-
Offline
- Posts: 17
- Joined: 25 Jun 2012, 06:46
Re: TES Skyrim 0.119
Boris, I appreciate that you are restoring it. I know I won't get all the features of ENB but the stuff that does work, like AO, makes the game look a lot better than the vanilla game.ENBSeries wrote:Tonaran
Спасибо за информацию, я забыл обновить для шейдера эту переменную, сейчас обновлю.
Arioch
ForceFakeVideocard parameter is obsolete and removed. I didn't new it's used for 3d vision, most effects will not work with this parameter set to true. Okay, i'll restore it, but fpr performance reasons better to use older versions, which do not have additional effects.
-
Offline
- *blah-blah-blah maniac*
- Posts: 17553
- Joined: 27 Dec 2011, 08:53
- Location: Rather not to say
-
Offline
- Posts: 17
- Joined: 25 Jun 2012, 06:46
Re: TES Skyrim 0.119
Thanks for the update - AO works again for me in 3D.