TES Skyrim 0.126

Forum rules
new topics are not allowed in this subsection, only replies.
  • Author
  • Message
Offline
User avatar
*blah-blah-blah maniac*
Posts: 17559
Joined: 27 Dec 2011, 08:53
Location: Rather not to say

Re: TES Skyrim 0.126

Kris†a™
Нет у меня папки mesh, texture тоже нет, уже сказал, что удалил и перехешировал, ванилла игра. И такое я видел всегда, на всех версиях мода и без мода то же видно в тени.
Вы смотрите на реалистичность окружающую персонажа
Привел скриншот как раз где только персонажа освещение демнострирую:
а все мои скрины строго разделены для демонстрации определенного эффекта
Первый скрин симпатичен, но на органику похоже только с определенных сторон, где это меньше всего бросается в глаза (какой-то блум странный, хз, есть подозрение что он и дал такой результат). Тело в тех условиях освещения выглядит так
Image
или так
Image
_________________
i9-9900k, 64Gb RAM, RTX 3060 12Gb, Win7

Offline
User avatar
*blah-blah-blah maniac*
Posts: 17559
Joined: 27 Dec 2011, 08:53
Location: Rather not to say

Re: TES Skyrim 0.126

Kris†a™
Почему мой скриншот с неизмененным specular вам видится ошибочным? Во первых, это меня не касается вообще, ваша задача настройками материала менять, а моя только эффектами. Во-вторых, намазать вазелином все равно что намазать маслом и фотку подобную показывать не буду по причине блуждающих здесь детей, но не обязательно блестеть лысиной, чтоб знать огромные пределы глосси для сухой кожи. Каким образом я получу информацию о размере источника света, если все точечные? Или любой из ваших скриншотов использует area light? Соотносите как-то свой результат и мой при равноценных условиях.
На первой за спиной не хватает мягкой подсветки
Какая может быть подсветка, если свечи за несколько метров при столь ярком прямом свете не дадут видимого sss даже для парафина? Факел в тысячи раз ярче и гораздо ближе находится, поэтому приведенный пример первого скриншота показывает достоверную картинку, как и должно выглядеть, а вот блики на коже от свечек быть должны заметны, ибо гораздо выше уровень, чем sss от них же. На второй фотке отраженный свет ниже по интенсивности чем sss от лампы, на ваших скриншотах такого нет.
_________________
i9-9900k, 64Gb RAM, RTX 3060 12Gb, Win7

Offline
*sensei*
Posts: 267
Joined: 30 May 2012, 15:40

Re: TES Skyrim 0.126

I think I am going to have learn Russian just to follow this conversation as it looks exceedingly interesting. :-)

Offline
User avatar
Posts: 85
Joined: 07 May 2012, 19:52

Re: TES Skyrim 0.126

Dinkledorf wrote:I think I am going to have learn Russian just to follow this conversation as it looks exceedingly interesting. :-)
For sure. It seems as intense as hell.

Offline
Posts: 90
Joined: 03 Aug 2012, 19:03

Re: TES Skyrim 0.126

ENBSeries wrote:Kris†a™
Теперь вижу скриншот (старый тоже виден стал). Но если выставлены разные значения для subsurfacescattering, то чего сравнивать? Или это ошибка и не 7.5, а 2.5 оба? Если да, то при значении 2.0 оба одинаковы?
For me SSS settings do almost nothing indoors, 1.0 vs 80.0 for that matter. You know more about it than I do of course, but I assume it's because of a distinct lack of directional and ambient lighting. At higher values a sharp line forms along the character's oblique angles (the ones pointing away furthest from the directional light).

I had taken video but never posted it anywhere: http://www.youtube.com/watch?v=_WyZ2gHJrM0

I noticed that in the latest version characters look overly bronzed indoors, which Krista points out in that photo. For me SSS makes zero difference at sane levels. Outdoors is different, skin tones look normal and not bronzed. Maybe different skin gamma for indoors and outdoors? I don't know.

Edit: If SSS actually did anything in interior for me I would use it. I don't use it in exteriors because of the issue with removing shadows on trees.

Offline
User avatar
*blah-blah-blah maniac*
Posts: 17559
Joined: 27 Dec 2011, 08:53
Location: Rather not to say

Re: TES Skyrim 0.126

I'm argue with Kris†a™ because of version 0.113 and subsurface scattering it it. In newest versions limited SubSurfaceScatteringPower to 2.5 for performance reasons and because (as i think) useless to set higher values for this parameter. Kris†a™ refuse to use any version other than 0.113 because of that, paying too much attention to sss without activating ssao/ssil, so recent posts related to comparison between importance in quality of sss only vs ssao/ssil only in characters lighting.
_________________
i9-9900k, 64Gb RAM, RTX 3060 12Gb, Win7

Offline
User avatar
*blah-blah-blah maniac*
Posts: 3137
Joined: 27 Jan 2012, 13:42

Re: TES Skyrim 0.126

Agree with Boris... SSAO and SSIL is mandatory in achieving realistic character lighting especially in extreme conditions of the game such as dark interiors with a few bright light sources. Together they work to create a wonderful dynamic lighting, and without them the skin will look lifeless and unrealistic no matter how much you fiddle with SSS.

Offline
User avatar
*blah-blah-blah maniac*
Posts: 17559
Joined: 27 Dec 2011, 08:53
Location: Rather not to say

Re: TES Skyrim 0.126

Совершенно дикий скриншот. С тем же успехом балуюсь с шейдером параллакса, рисуя карту высот поверх фотографии и получается объемная фотореалистичная баба. Ладно, очевиднее уже некуда, вопрос снят с повестки дня, sss остается неизменным, 9 из 10 моддеров юзают 0.113 версию, я продолжаю кодить дальше как сам считаю нужным и никого не слушаю.
_________________
i9-9900k, 64Gb RAM, RTX 3060 12Gb, Win7

Offline
User avatar
Posts: 49
Joined: 09 Feb 2012, 16:56
Location: Ukraine, Kiev (Belaya Tserkov)

Re: TES Skyrim 0.126

Помогите, пжлста!
Пена на воде и пар темные. Не могу понять, какой параметр в ответе за них. Как высветлить?

Need help!
I have foam on the water and steam are dark. Cant figure out, which setting is responsible for them. How to lighten?
Attachments
TESV 2013-01-05 16-00-28-68.jpg
_________________
Windows 7 Enterprise (64bit)
AMD Phenom II X4 B55, 3500MHz OC
Radeon HD 6870 (1024MB)
6GB of DDR3
Creative Audigy 2 ZS Sound Card

Offline
Posts: 90
Joined: 03 Aug 2012, 19:03

Re: TES Skyrim 0.126

Re: AO + IL and skin

Actually, AO looks really bad on skin when you have armor on. The AO radius is so large and the algo so approximate that it causes my player to have black arms but a white face. Well, as white as they get in interiors, since all the skin is so dark now, like Krista posted much earlier.

This is at least with AOMixingTypeInterior 2, which is what looks good in Interiors for me. MT0 has zero effect on what I consider "AO", and only contributes IL.

AO certainly does not improve skin, and IL even with super-high values does not contribute much to improve skin. Here is proof:

MT2 OFF
MT2 ON ** Notice the black arms issue **
MT2 ON - High IL ** No real contribution to skin **


With IL off in MixingType 0, you can see there is zero AO contribution (notice maximum AO values):

MT0 OFF
MT0 ON
MT0 - High IL ** Again, no real contribution to skin **


You can view the full resolution by using the menu in the top corner of each image.

Also, in that gallery, the first 3 images show when crouching that the black arms are not an issue with SSAO ON/OFF. This tells me the AO algorithm is too approximate. Of course changing the range to higher values will remove the black arms, but then far details don't look quite right. At least with MT2, there is some AO contribution. I would switch to MT0 if there were any AO contribution in interiors. I think without AO, there is no need to add only IL, which is all MT0 does in interiors.
Post Reply