TES Skyrim

post screenshots of enbseries
  • Author

Re: TES Skyrim

Image

Image

Image

Image

Damn Gionight! Those are absolutly amazing shots!

Would you mind letting me know what mods / textures you used for:

Tree {Bark}
Skin / models for females / males

Here are a few more screens.. Haven't gotten to the action shots yet.. :)
But I will give it a try soon..

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Last edited by goddavid on 13 Apr 2013, 21:03, edited 1 time in total.

*sensei*

Thanks for the support, all. Just had a stressful day, so I apologize for the uncharacteristic negativity :P :P

With interiors and nights done, need to start on exteriors. Tonemapping and brightness need a lot of work, so didn't get a chance to take shots yet.

Some interiors, finalized except for black level.

Image

Image

Image

Flickr
Twitter

*blah-blah-blah maniac*

ZeroKing wrote:Thanks for the support, all. Just had a stressful day, so I apologize for the uncharacteristic negativity.
Happens to us all at some point I think. Probably burnout kicking in.

ENB Binary Archive

Intel i5 3570k @4.4ghz, 8gb Corsair Vengeance @1667hz, MSI Twin Frozr III R7950 BE @1.2ghz

*sensei*

Gionight wrote: Image

Image
This...
--JawZ-- wrote: Tycker det samma här, känns som att gå med DoF på hela tiden, samt du förlorar ganska mycket detaljer på grund av det. Kolla bara natt himmlens stjärnor med EdgaAA på å av. Men den ihop med SweetFX tar bort alla mina jaggies å tar tillbaks skärpan :) Jag kan göra lite små justeringar för att bättre gå ihop med hur din ENB ser ut å se till att få skärpa som du är nöjd med. Sj tycker jag med rätt inställningar på LumaSharpen slår ut FXAA med hästlängder. Ifall du inte visste detta om LumaSharpen så är de ytor som har "solljus" på sig får mer skärpa utav LumaSharpen än vad skuggor får.

Är du säker på att allt fungerar med Hardware AA å ENB? Ifall du kör med en ENB version 0.119 lr äldre så fungerar det som det ska men med nyare så har Boris sett till att effekter stängs av när Hardware AA är på. Har sj inte testat detta men jag vet att jag körde 16xQ AA å 4x SuperSampling av misstag, glömde bort å deaktivera när jag börja köra med ENB igen :P Ska göra lite tester angående detta fenomen å se vad skillnaden verkligen är å ta lite bilder så får du sj se hur det ser ut ;)
Efter att ha provat mig fram med SweetFX måste jag säga att du har helt rätt. Luma Sharpen ÄR bättre än FXAA sharpen.
Jag behövde bara experimentera lite med dom variabler som fanns.
Dock är jag inte helt hemma när det gäller AA. Det ser skapligt ut på träd, men trappor och sånt skär sönder näthinnan. :( Men det är bara att fortsätta! Nån gång får jag säkert till det! Använder du både SMAA och FXAA? Vad har du för settings i .txt filen på just AA? Vad kör du på för upplösning förresten?

Jag använder .157 i nuläget. På dom bilderna var SSAO, IBL, DoF och Reflections avaktiverade. Men SSAO ger ett helt annat djup i bilden så jag har bestämt mig för att köra med det, även om det kostar några frames...

*blah-blah-blah maniac*

Jag använder bara SMAA, vill inte ha för många extra grejer igång i samband med ENB ;) Upplösningen är 1920x1080 så inget märkvärdigt med dä, iaf ingen Downsampling men har funderat på å testa å se hur det ser ut å vilken prestanda förlust man får med det. Nyfiken efter vad folk så som Far327 å Oyama har fått sina bilder till med downsampling :)

Jag testa faktiskt å köra 16xQ AA å 4x Supersampling samt 4x Sparse-grid Supersampling å med allting på i ENB så va dä enda jag kunde se skillnad på var FPS 29.6 mot 30.0 FPS :? Har ej sett hur det ser ut utan ENB ännu dock. SSAO ger verkligen ett bättre djup än utan även skylighting bidrar till detta.

Jag har lagt till min SweetFX_Settings.txt fil i denna kommentar.

*blah-blah-blah maniac*

Image

Image

Image

Image

Image

Image

ENB Binary Archive

Intel i5 3570k @4.4ghz, 8gb Corsair Vengeance @1667hz, MSI Twin Frozr III R7950 BE @1.2ghz

*blah-blah-blah maniac*

Image

Image

Image

Image

Image

Image

*blah-blah-blah maniac*

Kris†a™
Impressive... smooth and highly detailed @the same time, nice job.

ZeroKing
You're definitely underestimating yourself, bro.
You spent too much time listening and answering the haters on Nexus... I think.
On the contrary, here is a place of respect and sincere sharing.
Be yourself, and you're ALWAYS right to be yourself.

Gionight
Our respectives 'before the rain' or 'just after the rain' :D weathers look almost the same :shock: , especially with the way lighting hits vegetation.
I'll throw you my latest experiments at some point, I think some of our conclusions may have crossed their ways somewhere... maybe something related to bloom + IL combination...
As always, impressive matter.

UnrealWarfare
SO MUCH ambience, atmosphere....

--JawZ--
You're a wizard, definitely.

all
Your work and shots are kicks in the a** everytime, thank you all for such motivation to push and push further again ;)
Lian Li PC011 Dynamic, Corsair AX 1500i PSU, i9 10850K @5.0 Ghz, Aorus Z490 Ultra, RTX3090 MSI Gaming X Trio, 32GB Corsair Vengeance Pro RGB RAM@3600, Corsair MP600 1TB NVME System Drive, 10 TB Storage, W10 Pro 64, Custom Hard Tubing Watercooling Loop

*blah-blah-blah maniac*

Oyama:

How so?
Post Reply