TES Skyrim 0.159 beta

Forum rules
new topics are not allowed in this subsection, only replies.
Post Reply
  • Author
  • Message
Offline
*sensei*
Posts: 289
Joined: 08 Dec 2012, 23:05

Re: TES Skyrim 0.159 beta

ENBSeries wrote:Temporal antialiasing looks almost like supersampling and it is very fast, like edge antialiasing. I wanted to make it instead of supersampling, also it work much faster than hardware antialiasing. Solve two problems at once... failed. I'm still trying to give advices to other modder who making helper for me, but better to be ready to worse scenario.
What's the problem with the temporal AA? Is it a helper mod problem or is it something else?
_________________
i5 2500k@4.0ghz - 24Gb RAM - R9-290 4Gb Tri-X - SSD 240gb Intel 520 - Win7x64

Offline
User avatar
*blah-blah-blah maniac*
Posts: 17562
Joined: 27 Dec 2011, 08:53
Location: Rather not to say

Re: TES Skyrim 0.159 beta

number6
In such case, thank you very much. Btw not drinking alcohol at all, i'm perverted russian.

Uriel24
Helper mod not work as expected, objects which it spawn disappear at many conditions. About 9 different versions was tested and for each game engine stop drawing an objects. The idea with spawning 3d grid of objects failed, because spawning time is very long. Probably better to make similar mods, but for local 3d effects like fog. Wow! New idea! May be to declare properties of object the same as fog above mountains, which is rendered always without video options affected.
_________________
i9-9900k, 64Gb RAM, RTX 3060 12Gb, Win7

Offline
User avatar
*blah-blah-blah maniac*
Posts: 17562
Joined: 27 Dec 2011, 08:53
Location: Rather not to say

Re: TES Skyrim 0.159 beta

No, i was wrong, volumetric fogs/clouds above mountains are per world only and helper mod will not work then with other mods and dlc. Tested another two versions today, fail again because of delay in spawning objects and their visibility dependent from drawing distance video options. No idea how to make rendered even several clones of objects, especially when moving fast.
_________________
i9-9900k, 64Gb RAM, RTX 3060 12Gb, Win7

Offline
User avatar
*blah-blah-blah maniac*
Posts: 1498
Joined: 31 Mar 2012, 15:06
Location: France

Re: TES Skyrim 0.159 beta

Boris
Sure, I understand, if you COULD actually implement temporal AA, I agree on the fact it would probably be the best available method.
What I meant is that (I think) we can wait for this, time for you (and helper modder) to find the work around if it's even possible.
Motion blur would be fine as well.
I just think that both aren't SO necessary in a near future, so you can take FULL time with it, make a pause with TESV or think about something exciting for you to develop.

The last 2 or 3 months, you've been SO productive on TESV....

And.... :lol: those factors in the enbbloom.fx ??? :D :D (sorry, I'm a perverted french ;) )
_________________
Lian Li PC011 Dynamic, Corsair AX 1500i PSU, i9 10850K @5.0 Ghz, Aorus Z490 Ultra, RTX3090 MSI Gaming X Trio, 32GB Corsair Vengeance Pro RGB RAM@3600, Corsair MP600 1TB NVME System Drive, 10 TB Storage, W10 Pro 64, Custom Hard Tubing Watercooling Loop

Offline
*sensei*
Posts: 289
Joined: 08 Dec 2012, 23:05

Re: TES Skyrim 0.159 beta

ENBSeries wrote:Helper mod not work as expected, objects which it spawn disappear at many conditions. About 9 different versions was tested and for each game engine stop drawing an objects. The idea with spawning 3d grid of objects failed, because spawning time is very long. Probably better to make similar mods, but for local 3d effects like fog. Wow! New idea! May be to declare properties of object the same as fog above mountains, which is rendered always without video options affected.
Я думаю лучше на великом и могучем. Лучше поймем друг друга надеюсь.
Полазив по моду tes5edit'ом я понял что он добавляет в некоторые области Скайрима некие сферические объекты. Еще есть квест и связанная(вроде как) с ним парочка скриптов...
Можно поподробнее: где эти сферы должны быть, какого размера? Что с ними должно происходить?
Может смогу сообразить что-нибудь.
_________________
i5 2500k@4.0ghz - 24Gb RAM - R9-290 4Gb Tri-X - SSD 240gb Intel 520 - Win7x64

Offline
User avatar
*blah-blah-blah maniac*
Posts: 17562
Joined: 27 Dec 2011, 08:53
Location: Rather not to say

Re: TES Skyrim 0.159 beta

Oyama
Unfortunately temporal antialiasing and motion blur is just two startup effects with helper mod, but also wanted to try volumetric clouds, imposters for distant objects, small grass and stones, underwater plants and many other internal game world modifications.

Uriel24
Мод спавнит объект в центре мирового пространства в первой его версии, которая оказалось не работает с dlc и еще какими-то модами, поэтому пришлось отказаться. Также первая версия не работает, если далеко от сферы убежать, где-то на пол километра, она пропадает. Другие версии (которые не выложены в сеть) переодически пересоздают сферы там, где игрок, но низкие настройки детализации в видео опциях игры приводят к исчезновению сфер примерно с расстояния в 50 метров, вне зависимости от размера этих сфер. Как сделать, чтоб они рисовались всегда, неизвестно. Игра даже спавнит их с замедлением, а не точно в нужный кадр. Сферы в последних версиях изменяются скриптом по размеру так, что размер каждой (scale) это коэфициент для рассчета расстояния от сферы до центра оси координат пространства.
_________________
i9-9900k, 64Gb RAM, RTX 3060 12Gb, Win7

Offline
*sensei*
Posts: 289
Joined: 08 Dec 2012, 23:05

Re: TES Skyrim 0.159 beta

У записей есть флаг Visible when distant, в tes5edit называется VWD. Его использовали уже в одном из модов чтобы заставить объекты быть видимыми с большого расстояния. Его не пробовали? Если нет, могу попробовать понаставить его в версии с нексуса.
Не вижу что то механизма, меняющего Scale, то ли упустил что-то, то ли в версии с нексуса его нет.
Чтобы объект спавнился быстрее, надо скорее всего как-то изменить приоритет исполнения скрипта. Papyrus наверное откладывает это дело на потом.
_________________
i5 2500k@4.0ghz - 24Gb RAM - R9-290 4Gb Tri-X - SSD 240gb Intel 520 - Win7x64

Offline
User avatar
*blah-blah-blah maniac*
Posts: 17562
Joined: 27 Dec 2011, 08:53
Location: Rather not to say

Re: TES Skyrim 0.159 beta

Visible when distant
- это где? В nifscope нету.
Вот версия последняя:
Attachments
enb_reference.zip
(22.71 KiB) Downloaded 253 times
_________________
i9-9900k, 64Gb RAM, RTX 3060 12Gb, Win7

Offline
*blah-blah-blah maniac*
Posts: 1509
Joined: 20 Mar 2012, 08:37

Re: TES Skyrim 0.159 beta

Boris are you implementing your own TA idea ?
Wouldn't it be easier first implementing the whole set off
https://github.com/iryoku/smaa
inlcuding SMAA T2X (the temporal anti aliasing version) same that CryEngine 3 uses.

and then try to enhance it with your own ideas or stand your own results against it ?

I find it really ridiculous how people complain about the speed drop of 0.5 fps, especially when seeing that you limit yourself on this hardware and others have 10x the amount of render power available jesus.
You are a real low level hero to me, as low at least as you can get with the Driver and Direct3D being the limit in between ;)
_________________
85% of graphics research is about who can finally make Sponza look good.
Jasper Bekkers EA/DICE

Perfection is the greatest enemy of photorealism.
Jorge Jimenez Activision Blizzard

Offline
*sensei*
Posts: 289
Joined: 08 Dec 2012, 23:05

Re: TES Skyrim 0.159 beta

ENBSeries wrote:
Visible when distant
- это где? В nifscope нету.
Вот версия последняя:
Не, флаги эти ставятся в .esp, в описаниях добавляемых объектов.
Вот, понатыкал на всех маркерах. Изменения только в .esp.
https://docs.google.com/file/d/0BzYmMSl ... sp=sharing

Кстати, там в .esp была запись небольшого изменения координат какого-то объекта, связанного, вроде, с туманом. Я решил что это случайное изменение(такие случайности очень распространенная вещь) и удалил. Может, зря?
_________________
i5 2500k@4.0ghz - 24Gb RAM - R9-290 4Gb Tri-X - SSD 240gb Intel 520 - Win7x64
Post Reply