Source Engine Update/Fix

Forum rules
before posting new topic check if it's exist. modding depends from amount of potential users who will use the mod, not popular games will be ignored
  • Author
  • Message
Offline
User avatar
Posts: 6
Joined: 12 Mar 2012, 14:14

Source Engine Update/Fix

Is it possible that you update your ENB Series version for Source Engine? Or atleast fix the Vampires Masquerade: Bloodlines one?
I've been trying to use that one for L4D2, the effects look neat but the bugs are annoying (and SSAO is always low quality).

These screenshots here are what I've achieved so far.
_________________
Image

Offline
User avatar
*blah-blah-blah maniac*
Posts: 17553
Joined: 27 Dec 2011, 08:53
Location: Rather not to say

Re: Source Engine Update/Fix

What do do with it? (and i don't have time for updates now, with current mods working on)
_________________
i9-9900k, 64Gb RAM, RTX 3060 12Gb, Win7

Offline
User avatar
Posts: 6
Joined: 12 Mar 2012, 14:14

Re: Source Engine Update/Fix

The Vampires Masquerade Bloodlines version keeps showing the following bugs:
- Keeps spamming an error at map switches/game startup;
- DoF creates an opaque figure around most prop_static (static map objects) models and when you look at it, it reverses the effect;
- Certain refractions/reflections show up incorrectly;
- Can't set SSAO to high quality levels;
- Alt-tab won't work when going back to the game.

I tried most fixes I've found online for ENB Series, but this seems to be a problem related to the d3d9.dll.

EDIT:
I forgot to mention that this happens to all Source games since the Orange Box Engine update, although some barely show any problems.
_________________
Image

Offline
User avatar
*blah-blah-blah maniac*
Posts: 17553
Joined: 27 Dec 2011, 08:53
Location: Rather not to say

Re: Source Engine Update/Fix

May be that's because Vampire Masquerade mod was made for this game only and adopted to shaders it have? I can try of course (just don't want to buy the game and can't install cracked).
_________________
i9-9900k, 64Gb RAM, RTX 3060 12Gb, Win7

Offline
User avatar
Posts: 47
Joined: 28 Dec 2011, 13:26

Re: Source Engine Update/Fix

Борис, обновленная версия для Source очень нужна, очень-очень. Я не дергал тебя, пока ты занимался модом для скайрима, это было приоритетно и актуально.
Но сейчас, я так понимаю, нет глобальной задачи. Делать мод для масс эффекта не имеет большого смысла, так как дерьмовые консольные текстуры не исправить никакими модами, а остальные эффекты будут мало влиять на изображение, разве что только ssao... Да и масс эффект 3 не заслуживает мода, игра в разы хуже первой и второй частей. В то время, как на движке сорса выпущены сотни игр и тысячи модов для них. Огромная новая армия фанатов 8-)

Про сурс и существующие версии enb немного информации, может быть полезной: я перепробовал все версии enb в хронологическом порядке вплоть до версии для Vampire BL. Единственные приемлемые версии были:
1) Написанная конкретно для hl2 версия enbseries_hl2_v0075
2) Версия для вампиров enbseries_vampirembl_v0076a

Обе имеют свои проблемы.
1) enbseries_hl2_v0075
- Не работает ssao вообще. Лаги и падение фпс чудовищное есть, эффекта нет.
- Ужасно и неправильно работает DoF
- Motion Blur работает слишком быстро, значения приходится выставлять в диапазоне 1...2, когда по дефолту 200... Также смазываются элементы hud, это не критично, просто упоминаю об этом.
- Bloom слабоват, качество не очень.
2) enbseries_vampirembl_v0076a
- SSAO работает, но оно убогое, йа хотет ссао из скайрима!
- DoF и Motion Blur также работают через жопу
- При использовании мода vampirembl пропадает(или не используется?) информация об альфа-каналах текстур, поэтому не работают отражения, эффекты свечения, {информация о прозрачности - не факт, не помню}

Также в обоих модах замечено сильное падение фпс при использовании мода, даже если отключены абсолютно все эффекты. Так как игра старовата, то это не имеет принципиального значения, но падение фпс имеет место быть.

В итоге:
Хочется версию для сорс движка с использованием новых, наработанных за столь продолжительное время развития вашей работы, алгоритмов. Меня лично интересует версия для Half-Life: Source.
_________________
ENB hater

Offline
User avatar
*blah-blah-blah maniac*
Posts: 17553
Joined: 27 Dec 2011, 08:53
Location: Rather not to say

Re: Source Engine Update/Fix

Океюшки, запомню. Мне только не понятно, что случилось с движком, что перестали работать моды, таймбомб что ли?
_________________
i9-9900k, 64Gb RAM, RTX 3060 12Gb, Win7

Offline
User avatar
Posts: 6
Joined: 12 Mar 2012, 14:14

Re: Source Engine Update/Fix

Basicly, what ruined ENB for Source was the the engine graphic upgrade to the Orange Box version. A lot of stuff changed back then. The most recent games never worked well though. But if you wanna try and fix it, you can try some free Source games: Alien Swarm and Team Fortress 2. Just don't play online, I'm not sure if you can get VAC banned for using ENB.

And could you please speak english, Google Translator is giving me trouble to decypher.
_________________
Image

Offline
User avatar
*blah-blah-blah maniac*
Posts: 17553
Joined: 27 Dec 2011, 08:53
Location: Rather not to say

Re: Source Engine Update/Fix

[POR]Shoterxx
Sorry, i forgot that topic starter is english speaking. I'll check it out when will have time and free space on hdd (the last one thing is most problematic).
_________________
i9-9900k, 64Gb RAM, RTX 3060 12Gb, Win7

Offline
User avatar
Posts: 47
Joined: 28 Dec 2011, 13:26

Re: Source Engine Update/Fix

[POR]Shoterxx, I apologize for my rude intervention to your topic. All my post in Russian was dedicated to technical issues of attempts using enb in source-based games. It is really important to me(I'm developing a modification), so I've spent lots of time and effort to check enb performance and abilities in source games. I shared my observations and test results with Boris.

P.S. Борис, ссылка на торрент потерта злым модератором :mrgreen: 500 метров инсталлер, 1 гиг распакованная игра.
_________________
ENB hater

Offline
User avatar
Posts: 6
Joined: 12 Mar 2012, 14:14

Re: Source Engine Update/Fix

For both:
Thanks a lot for your quick reply and time spent around this matter. And there's no need to apologize about speaking russian in a blog mostly used by russians, just don't leave out of the conversation. Another thing, that version you have on that torrent there won't be a good one to try on since it's pre-Orangebox. It means it's really old fashioned, so it might not be a good idea.
_________________
Image
Post Reply