Enhanced Lighting for ENB, updated 25 November-14

general download section

Which part of ELE will you be using? To see which I should spend more time on.

You may select up to 5 options

 
 
View results
  • Author
  • Message
Offline
User avatar
*blah-blah-blah maniac*
Posts: 1938
Joined: 05 Mar 2012, 02:08

Re: Enhanced Lightning for ENB, updated 5 June-14

Rename it to just atmosphere, it won't load otherwise and it's just a mesh so it can't adjust the name the game looks for when searching for content, only .esp plugins can do that.

Offline
Posts: 26
Joined: 18 Oct 2013, 20:36

Re: Enhanced Lightning for ENB, updated 5 June-14

I thought that was the case. :) Thank ye kindly good sir.

MM

Offline
User avatar
*sensei*
Posts: 446
Joined: 17 Apr 2014, 22:12
Location: Schweden

Re: Enhanced Lightning for ENB, updated 5 June-14

I didn't know where on this forum I would ask this so forgive me if this isnt the place...
But I would like to make either a .esp or a permanent console command with SetFog.
I know nothing of CK, but is it possible to create a mod in CK that only has one command in it: being SetFog 0,1500000?
Or is there another solution maybe?
_________________
| i5 3350p @3.1 | 16 GB RAM | GTX1060 | Skyrim on SSD |
My Flickr
My Soundcloud
CGI ENB

Offline
User avatar
*blah-blah-blah maniac*
Posts: 1938
Joined: 05 Mar 2012, 02:08

Re: Enhanced Lightning for ENB, updated 5 June-14

Insomnia;

Hur menar du nu med SetFog? vill du helt enkelt ändra Fog intensiteten eller "densiteten" och i vad för sorts miljö, interiör eller exteriör? Samma kontroller vad jag kan minnas dock.

Ifall det nu är interiörer så rekommenderar jag att du moddar mina värden i ELE filerna du använder, mycket enklare och avsevärt mycket bättre organiserat.

Vet ej ifall jag redan skickat dessa till dig men här har jag skrivit ner mina förklaringar av olika inställningar för imagespaces utöver Creation Kit's hemsida förklaring
http://www.mediafire.com/view/3ipm1bcbe ... lained.txt

Och här är weather
http://www.mediafire.com/view/lp128erup ... lained.txt

I imagespace så är Depth of Field nåt att titta in på vid Fog justeringar eftersom den statiska DoF effekten kan hjälpa till att göra så Fog ser ut som riktig dimma eller ja mer likt riktig dimma i alla fall.

Sen i Weather eller Lighting Template så ska du redigera dessa värden för Fog;

Fog Far/Near: Fog color
Fog Distance
Near/Far:
Pow:
Max:

Här har du direkt länkar till Creation Kits hemsida med illustrationer av de olika ställena dessa värdena finns;
Imagespace - http://www.creationkit.com/ImageSpace
Lighting Template - http://www.creationkit.com/Lighting_Template
Weather - http://www.creationkit.com/Weather

Och nybörjar guiden som tar itu med ljus och färg redigering av spelet - http://www.creationkit.com/Bethesda_Tut ... hts_and_FX

Detta är också en orsak till varför jag ska implementera en MCM Menu, Fog kan enbart justeras i intensitet med ENB inte "densitet" lr vart den ska börja lr sluta


Kanske ska start upp en ny tråd om funderingar kring Creation Kit, ELE idé implementationer från användare å generell ljus å färg lära inom Skyrim spelet :lol:




For users wanting to know what I just wrote use a translation tool, I put it through Google translate and it translated it with the same old "quality" as usual, it's understandable but the grammar is off, by a lot in some instances.

Offline
User avatar
*sensei*
Posts: 446
Joined: 17 Apr 2014, 22:12
Location: Schweden

Re: Enhanced Lightning for ENB, updated 5 June-14

Det finns ju en console command som heter SetFog. Huruvida den ändrar densiteten i interiörer tänkte jag aldrig på. Men densiteten vill jag ändra iaf. Hmm det bästa vore ju att ändra det i klart och soligt väder. Kan man ändra det i en redan tillgänglig esp som tex ELE? Sitter och tittar på Pippi Långstrump med dottern så den CK guiden är en välkommen läsning nu. :D
_________________
| i5 3350p @3.1 | 16 GB RAM | GTX1060 | Skyrim on SSD |
My Flickr
My Soundcloud
CGI ENB

Offline
User avatar
*blah-blah-blah maniac*
Posts: 1938
Joined: 05 Mar 2012, 02:08

Re: Enhanced Lightning for ENB, updated 5 June-14

Jaså det visste jag faktiskt inte om. Låter lite mysko ifall det är SetFog "X värde" det hade ju varit lite mer hjälpsamt ifall det var setFog "Fog Parameter" "X värde".
Jo det kan bli lite lättare att se hur allt hänger ihop då, utanför Whiterun porten som jag tog min skärmdump jag visade dig här om dagen är en ypperligt bra plats att börja modifiera Fog värdena och se hur de beter sig.
Det var därför jag föreslog det ;) Då slipper du göra en patch lr att din esp fil skriva över mina esp filer
Se till å ha klister burkarna borta så hon inte får några ideér om att tanka bilen din med klister ;) :lol:

Offline
User avatar
*sensei*
Posts: 446
Joined: 17 Apr 2014, 22:12
Location: Schweden

Re: Enhanced Lightning for ENB, updated 5 June-14

Haha ja helt plötsligt börjar bilens avgaser bli grön och lite lätt krämig. :P

Bah måste installera CK igen. Men nu har jag iaf ett syfte att försöka uppfylla. Kanske går lättare då. ^^
Tack!
_________________
| i5 3350p @3.1 | 16 GB RAM | GTX1060 | Skyrim on SSD |
My Flickr
My Soundcloud
CGI ENB

Offline
User avatar
*blah-blah-blah maniac*
Posts: 1938
Joined: 05 Mar 2012, 02:08

Re: Enhanced Lightning for ENB, updated 5 June-14

--STATUS UPDATE--

Organization of "ground" and "cloud" files

During this weekend I will work with re-organizing my files both in the "clouds" and on the "ground". That means
that for a short period of time my files will be unavailable for download. I will update my "clouds" file and folder
structure to become more neat and better organized which will allow me to access and find the files I'm looking
for both faster and easier. The way I've currently uploaded my files is by placing a bit there and a bit here which
in result have made it very hard to remember where I put all files.

I will post a message once I have completed this and after this current message I will start working and removing
the current file and folder structure and then re-upload my new organized file system.
So be sure to grab whatever files you want to use and try out before I bring the content down for maintenance.

Time frame for files going offline: 1 to 2 hours after this post.

Offline
Posts: 80
Joined: 10 Jan 2014, 23:06

Re: Enhanced Lightning for ENB, updated 5 June-14

Hay big thank you for the new file JAWZ,gonna try it out now :).
_________________
Win 10 64, Intel i7 5820K @ 4.2, GTX 970 4gig, 16 gb DDR 4 ram, Asus Xonar D2X, dual Acer T232HL IPS LED Monitors, One 27" IIyamma pro X82783HSU, 2 TB HD + 3x 128gb + 1x 250gb+ 1 500gb SD drives.

Offline
*blah-blah-blah maniac*
Posts: 552
Joined: 11 Apr 2012, 03:24

Re: Enhanced Lightning for ENB, updated 5 June-14

I haven't played since last September. I can't believe how far along you've come! OMG, it is going to be so much fun to play with this :).
_________________
i5-6600k -- Nvidia GTX 970 -- 16Gb ram @3200mhz
Post Reply