@Boris: It seems the upcoming version of Skyrim comes with some new functions as decoded by the SKSE team, maybe they can be useful to you somehow?
Here's a link:
http://forums.bethsoft.com/topic/137286 ... __20830636
TES Skyrim 0.112 KAGE
Forum rules
new topics are not allowed in this subsection, only replies.
new topics are not allowed in this subsection, only replies.
- Author
- Message
-
Offline
- *blah-blah-blah maniac*
- Posts: 17553
- Joined: 27 Dec 2011, 08:53
- Location: Rather not to say
Re: TES Skyrim 0.112 KAGE
Opethfeldt
Are you kidding me? This f*ng ssao is from 0.102 and older versions, i hate it and still keep in all versions, but you tell me it's not the same as before. Okay, i understand, better not listen anybody at all and do what i want and how would be more realistic.
shingouki
Thanks, but i'm not using any ingame functions to keep maximal compability with any game patches. This is a difference of ENBSeries from from specific projects like OBGE, MGE.
Are you kidding me? This f*ng ssao is from 0.102 and older versions, i hate it and still keep in all versions, but you tell me it's not the same as before. Okay, i understand, better not listen anybody at all and do what i want and how would be more realistic.
shingouki
Thanks, but i'm not using any ingame functions to keep maximal compability with any game patches. This is a difference of ENBSeries from from specific projects like OBGE, MGE.
_________________
i9-9900k, 64Gb RAM, RTX 3060 12Gb, Win7
i9-9900k, 64Gb RAM, RTX 3060 12Gb, Win7
-
Offline
- Posts: 51
- Joined: 25 Apr 2012, 22:09
Re: TES Skyrim 0.112 KAGE
Guys has anyone else tried reducing the shadowmap resolution in their skyrimprefs now that we have these cool ENB shadows? I half reduced the resolution from 4096 to 2048 and I honestly can't see a difference, maybe a very, very small difference, but I'm still getting the performance boost!!! (which if you ever fiddled shadows you will know is rather noticeable).
Am I just imagining this? Can anyone else confirm that the high shadowmap resolution is no longer needed for smooth shadows. If not we got a nice 5-10fps boost (in some areas) waiting for everyone who still got their shadows set at 4096 (thats how much the jump from 2048 to 4096 cost me).
Am I just imagining this? Can anyone else confirm that the high shadowmap resolution is no longer needed for smooth shadows. If not we got a nice 5-10fps boost (in some areas) waiting for everyone who still got their shadows set at 4096 (thats how much the jump from 2048 to 4096 cost me).
-
Offline
- *master*
- Posts: 162
- Joined: 10 Jan 2012, 14:24
- Location: Germany
Re: TES Skyrim 0.112 KAGE
Please please please do implement the new SSAO. I've never understood why you listened. Because why should we stick with an old SSAO if we could have had much better one? That doesn't make any sense to me...
_________________
English isn't my native language
CPU: i7 3770K @ 3,4 GHz (3,9 GHz with Turbo); RAM: Corsair 8 GB DDR3 1600 MHz; GPU: Asus GTX 980 Strix; Mainboard: Asrock Z77 Pro 3; SSD: Samsung 830 128 GB; HDD: 2 TB
English isn't my native language
CPU: i7 3770K @ 3,4 GHz (3,9 GHz with Turbo); RAM: Corsair 8 GB DDR3 1600 MHz; GPU: Asus GTX 980 Strix; Mainboard: Asrock Z77 Pro 3; SSD: Samsung 830 128 GB; HDD: 2 TB
-
Offline
- Posts: 6
- Joined: 14 May 2012, 11:18
Re: TES Skyrim 0.112 KAGE
@WoodmanGamer: I have them at 1024 for Primary and 512 for Secondary, actually It begins to be noticeable in portraits, but not really while playing.
-
Offline
- *blah-blah-blah maniac*
- Posts: 1509
- Joined: 20 Mar 2012, 08:37
Re: TES Skyrim 0.112 KAGE
So if i set it on false it will still use the Engine one defined in Imagespace ?EnableAdaptation=(false, true)
Toggle eye adaptation to screen brightness. Some games have own adaptation algorithm, this parameter switch to own ENBSeries method.
_________________
85% of graphics research is about who can finally make Sponza look good.
Jasper Bekkers EA/DICE
Perfection is the greatest enemy of photorealism.
Jorge Jimenez Activision Blizzard
Re: TES Skyrim 0.112 KAGE
Здравствуйте, Борис.
Хочу сказать спасибо за модификацию, последняя версия очень понравилась, но у меня возник вопрос. Я заметил, что эффект SSAO работает не во всех локациях(точнее пещерах/подземельях). Так и должно быть? Если нет, тогда как можно решить эту проблему? Пробовал разные настройки игры, SSAO, использовал настройки с разных версий ENB, но ничего не помогло. Прошу прощения, если вопрос где-то обсуждался, и спасибо за внимание.
Хочу сказать спасибо за модификацию, последняя версия очень понравилась, но у меня возник вопрос. Я заметил, что эффект SSAO работает не во всех локациях(точнее пещерах/подземельях). Так и должно быть? Если нет, тогда как можно решить эту проблему? Пробовал разные настройки игры, SSAO, использовал настройки с разных версий ENB, но ничего не помогло. Прошу прощения, если вопрос где-то обсуждался, и спасибо за внимание.
-
Offline
- *blah-blah-blah maniac*
- Posts: 3137
- Joined: 27 Jan 2012, 13:42
Re: TES Skyrim 0.112 KAGE
Yes it does. Use CK or RL to adjust. Also if you're using HD6's PP5, remember to adjust or disable his adaptation.CruNcher wrote:So if i set it on false it will still use the Engine one defined in Imagespace ?EnableAdaptation=(false, true)
Toggle eye adaptation to screen brightness. Some games have own adaptation algorithm, this parameter switch to own ENBSeries method.
That said, I don't think it's usually feasible to disable adaptation altogether because without it the snow will blow out in most scenarios.
By the way, maybe someone should setup a Skyrim tweaking topic for all this off-topic stuff.
-
Offline
- *blah-blah-blah maniac*
- Posts: 17553
- Joined: 27 Dec 2011, 08:53
- Location: Rather not to say
Re: TES Skyrim 0.112 KAGE
steprik
Не знаю, я не играю и без понятия, где искать подобные проблемы, если они есть. Но скорее всего это fade параметры для ssao_ssil, эффект работает, но не виден из-за слишком близкого тумана или настроенного неправильно (моддеры обожают от балды значения менять и называть uber super mega realistic weather).
Не знаю, я не играю и без понятия, где искать подобные проблемы, если они есть. Но скорее всего это fade параметры для ssao_ssil, эффект работает, но не виден из-за слишком близкого тумана или настроенного неправильно (моддеры обожают от балды значения менять и называть uber super mega realistic weather).
_________________
i9-9900k, 64Gb RAM, RTX 3060 12Gb, Win7
i9-9900k, 64Gb RAM, RTX 3060 12Gb, Win7
Re: TES Skyrim 0.112 KAGE
Пробовал менять значения fade, не помогло. Интересно, что там, где SSAO присутствует, руки героя, если подойти близко к любому объекту , становятся "прозрачными", ну а там, где эффект не виден, с руками все в порядке. Ладно, буду экспериментировать с другими параметрами, посмотрю что получится. Спасибо за ответ, и удачи!